Fördomsbanan

Jag sitter nu återigen på tunnelbanan och la märke till att jag är extremt fördomsfull.. Jag sitter och tänker onda saker om folk hela tiden... Till exempel: "Fy fan vilken näsa" "Herregud, hur ser människan ut?!" och "Han ska säkert hem till tensta" Ja, jag vet. Den sista är lite väl elak och rasistisk, men man kan ju tyvär inte styra över sina tankar.. Ibland finner jag även mig själv sitta där och bli arg på mina medresenärer utan egentlig anledning. Det kan vara för att de har ett töntigt kroppspråk eller för att jag av någon annan anledning stör mig på dom. Jag kan dock inte riktigt bestämma mig för om detta är till fördel eller nackdel i min egen konflikt angående kommunalt resmedel.. En sak som definitivt är till stor nackdel för den kommunala sidan är SLs nya, extremt försämrade reseplanerare!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0