Mördare runt hörnet? (och ny jacka)

Nu har jag precis blivit lämnad själv igen. Det är andra gången inom bara ett par dagar, det suger.
Dagen har varit rätt trevlig annars. Vaknade till att solen sken och det var sånt där behagligt vårväder ute.
Så det var på med kappan och solglajjerna för att sedan hoppa in i bilen till jobbet.
Väl på jobbet så fick jag ett ryck och traskade över till 3-butiken tvärs över och köpte ny mobil :)
Sony Ericsson K850i. Mycket nöjd blev jag, då jag har stört mig som tusan på att min tidigare mobil-kamera sög.
Nu har jag fem friska Megapixlar :)


Min nya fina mobil :)

Efter detta lilla impulsköp gick jag på lunch. Och självklart så kan man ju inte undvika att stanna förbi diverse affärer påväg till lunchkrogen. Så det blev en vårjacka också, en röd från United colors of Bennetton.
Mycket fin var den :) Trist bara att jag drömde mig bort liite för länge (som vanligt) i affärerna, så jag hann inte köpa bra mat, så det fick bli Burger King till lunch. Snabbt och alldeles för gott för mitt eget bästa :/

image8
Min fina nya vårjacka :) (bilden är givetvis tagen med min nyinköpta mobilkamera :D )

En av de första bilderna med mobilkameran:
image9
Ja, jag vet.. Dom sa åt mig att spela macho, och jag vet inte hur man gör det....


Efter lunchens bravader fick det vara nog. Enda inköpet efter detta var duschtvål, och det kan ju inte anses som onödigt, eller hur?
Resten av dagen flöt på fint med min nya leksak, så helt plötsligt var klockan 18.00 (skulle sluta 18.30) och jag började menalt förbereda mig på att ta mitt pick och pack för att kasta mig in i bilen och skynda hem till ytterligare en mysig spelkväll (den sista på en heeel vecka).
Men icke, fem i halv kommer en kund som jag tidigare pratat med in igen och säger att han tror att han har bestämt sig för mitt erbjudande. Jag jobbar på The Phonehouse by the way, om jag inte nämnt det tidigare..
Vi ställer oss och går igenom allting ytterligare en gång för att han ska känna sig helt säker, sen börjar vi.
Klockan tickar. Sen ska självfallet allt strula, så som skrivaren som har fungerat hela dagen. Klockan tickar.
19.45 kommer jag från jobbet. Typiskt.
Så någon ordentlig spelkväll blev det ju inte.. Jossan stannade hemma eftersom att det blev försent, och Amanda och Jessica kom över en liten stund på kortspel.
Men sen begav de sig hem till Jessica för att sova, de ska nämligen åka till Egypten redan imorgon, och sen kommer jag och Josefine och möter upp dom om en vecka.

Så, nu är vi tillbaka där vi började. Nu sitter jag här, ensam och lämnad för andra gången inom ett par dagar.
Högst obehagligt då det blåser ute och det låter som om det stryker en mördare runt varje hörn. :(
Typiskt att man är nikotinist och måste ge sig ut i bäckmörkret.. (hjälp)

Jaja. Nu orkar jag inte skriva mer. Hej då.
ps. Vi hörs imorn, om jag överlever natten vill säga....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0