Helgen som gick.

Nu är det söndag kväll och även den här helgen har swischat(?) förbi..

I fredags var det hemma hos oss. Jess, Emo, Hugo och Darin spelade Med andra ord och drack drinkar.
Jag duschade och sminkade mig och var inte färdig för utgång förrän vid två,
så för min del blev det bara drinkande :)
Kvällen slutade med att  Darin spyr i en kastrull och på sin egen tröja.
Hugo irrade omkring på terassen som en vilsen och ledsen hund för att sedan spy i ett hörn.
Emot blev för full och gick och däckade i vår säng.
Såå, som vanligt så var det bara jag och jessica som var startklara för lek. :)
Men det gjorde inte så mycket, vi tillbringade kvällen med att stå på terassen och prata,
dricka lite drinkar och kolla på folk.

Vi har en liten lek, att vi ska försöka titta så mycket på folket som rör sig på Ramblan att vi tillslut känner igen vilka som är horor, vilka som är Öl-packisar etc. Mycket spännande.

På lördagen skulle jag jobba. Det var cash-race. Det innebär att man fick 10 euro för varje sälj man gjorde.
Och dessutom skulle man få checken redan på onsdag! :) Trevligt med lite extra pengar innan jul tänkte jag och
ägnade hela fredagen åt att samla på mig personliga Call-backs som ville köpa på Lucia istället eftersom
"vi skulle ha ett fantastiskt Lucia-erbjudande då" ;)
Nåväl, bara en av dom svarade, så jag fick bara tre sälj.. Men men, det är ju alltid 300 kronor extra så..

Sedan på kvällen skulle jag med Martin, Mike och Maria till en Lucia-fest med jobbet.
Den skulle hålla till i en herrgård uppe i bergen, så kl 20.00 skulle vi infinna oss vid TravelPort
för att bli upplockade av en specialbuss.
Vi var lovade Traditionell Svensk Mat varvat med grillbuffé och dessutom Fri bar.
Det blev:
Visserligen var baren fri, men det enda dom hade var rom&cola, sprite&vodka och whiskey..
Den traditionella svenska maten var osynlig och bbc-buffén bestod av tre olika potatis-sallader och hamburgare..
Yeeay.. NOT.

Nåväl, dom hade ju taktiskt nog öppnat baren långt innan maten var serverad, så det var ett berusat gäng som högg in på dessa läckerheter. Vilket faktiskt fick det att smaka fantastiskt, trots besvikelsen.

Efter "maten" blev det dans och mys runt den öppna spisen.
Sedan kom bussen och hämtade oss och det bar av till en klubb inne i stan, Otto sutz.
Vi har tänkt att dra dit ganska många gånger, men det har lixom aldrig blivit av, så det var najs att äntligen få se stället.
Dock blev jag mycket kortvarig då jag inte riktigt var på mitt bästa dancemood.
Sen skulle jag och min nyfunne vän försöka hitta hem. Det var verkligen lättare sagt än gjort eftersom vi hade blivit ditskjutsade av busschafören och ingen av oss hade lagt märke till vart vi körde.
Helt ärligt så hade vi inte den blekaste om vart vi var eller vart vi skulle.
Det tog oss en timme att hitta metron, men vi kom hem tillslut iaf. :)

Idag har jag inte gjort något av värde alls.
Förutom iofs att jag har lärt mig packa upp nerpackade filer :D
Så idag fick jag äntligen kolla på Kung Pow och Men in Black som legat här på hårddisken och retat mig fram tills nu :)
Det var Toppen! :)
Ja juste, jag och Emon har badat också, vi har äntligen listat ut hur man får riktigt varmt vatten :)
Så vi badade, kollade på utsikten och peelade och skrubbade bort varenda liten död hudcell :)
Det var välbehövligt :)

Nåväl, ska väl ta och sova nu så jag kommer upp i nådig tid imorgon.
Måste hinna fixa tvätten innan jobbet så städerskan kan få med sig min smutstvätt nästa gång hon kommer..
Annars kommer jag inte ha något att ha på mig hemma i Sveriget sen.. :)
Jaja.. God natt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0